Przedszkole nr 123 jest placówką o charakterze publicznym mieszczącą się na terenie dzielnicy Targówek w Warszawie. Cieszy się zainteresowaniem najmłodszych oraz ich rodziców już przeszło trzydzieści lat.
To co charakteryzuje nasze przedszkole to przede wszystkim miła atmosfera, otwartość, szczególna dbałość o dobro naszych podopiecznych, którym zapewniamy miłe i bezpieczne spędzanie czasu, radosny rozwój, pyszne i zdrowe posiłki, indywidualne podejście do każdego przedszkolaka. Przytulne i kolorowe sale wyposażone w różnorodne pomoce dydaktyczne, zabawki i gry edukacyjne zachęcają dzieci do różnorodnej aktywności.
Przedszkole to miejsce, w którym dzieci czują się bezpiecznie i komfortowo. Zapewniamy im dużo przestrzeni do
zabawy oraz nauki. W naszym przedszkolu dziecko nie będzie czuło się osamotnione. Wspólna zabawa z dziećmi pozwoli mu poznać smak przyjaźni i radości. Proponujemy dzieciom bogaty program dydaktyczny, rozszerzony o urozmaicone zajęcia dodatkowe.
Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju na miarę jego możliwości. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.
Właściwe przygotowanie dziecka do następnego etapu edukacyjnego, jakim jest nauka w szkole podstawowej osiągamy poprzez różnorodne formy kształtowania i stymulowania rozwoju, szczególnie w aspekcie jego rozwoju fizycznego, aktywności twórczej, poziomu wiedzy o otaczającym go świecie oraz zachowań społeczno - emocjonalnych.
Działania wychowawcze i edukacyjne nauczycieli koncentrują się w szczególności na:
- zapewnieniu opieki i wspomaganiu rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku
- uwzględnieniu indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianiu wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu
-
stwarzaniu warunków do rozwijania samodzielności, dążeniu do osiągania celów, podejmowaniu odpowiedzialności za siebie, innych i najbliższe swoje otoczenie
- rozwijaniu wrażliwości moralnej
- kształtowaniu umiejętności obserwacji, ułatwieniu rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka, otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym
- rozbudzaniu ciekawości poznawczej, zachęcaniu do aktywności badawczej i wyrażaniu własnych myśli i przeżyć
- rozwijaniu wrażliwości estetycznej, tworzeniu warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej
- zapewnieniu warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych
|